SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Fakat bu dü mazmun mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri derunin kritik olan bu dü mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman henüz harisçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin yapılan çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı hizmetlemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da oldukça önemlidir. Hatta SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çdüzenışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak derunin yapılan çdüzenışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı bir zaman henüz harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Doğrusu SEO derunin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir özge önemli başkalık da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çdüzenışmaları henüz tabii uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir trafik rahatışı sağlar.
Bu dü mazmun, derunerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise erek henüz ticari olduğu derunin derunerikler SEO çdüzenışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu erişmek bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece dü mazmun arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz âlâ ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.
Write a comment